Меню сайта

Категории раздела

Видео

Наш опрос

Оцените мой сайт
Всего ответов: 130

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Главная » 2015 » Май » 18 » У СІЛЬРАД ЗАЛИШИЛИСЯ ТІЛЬКИ ПРАПОР І ПЕЧАТКА
12:40
У СІЛЬРАД ЗАЛИШИЛИСЯ ТІЛЬКИ ПРАПОР І ПЕЧАТКА

Нескінченні розмови про посилення ролі місцевого самоврядування, наділення його додатковими повноваженнями і ресурсами закінчуються тим, що сьогодні від цих пустих обіцянок у сільських і селищних рад залишилися тільки прапор і печатка.

Останні законодавчі нововведення, запроваджені нинішньою владою, позбавили сільські та селищні ради останнього. Якщо раніше вони мали мережу ФАПів, дитячих садків, закладів культури, то в період проведення буржуазних реформ спочатку забрали у них на рівень районного бюджету медичні установи, а тепер і дитячі садки, клуби, бібліотеки.

Може, це поліпшило умови життя і здешевило послуги? Ні! Сільський ФАП став біднішим церковної миші, бо крізь пальці районного бюджету йому нічого не «протікає». Подібна доля чекає і дитячі садки, заклади культури.

Заручниками цієї ситуації стали голови сільських та селищних рад, на яких влада хоче перекласти відповідальність за все, що відбувається в державі. У будь-якій ситуації, незважаючи на брак повноважень і ресурсів, для них «зверху» звучить команда: «свисніть, Грицькові, ти дурнішій ...»
Нині влада «носиться» з ідеєю нового територіального устрою України, що передбачає ліквідацію більшості сільських та селищних рад, а також районів. «Проривних» законопроект «Про добровільне об'єднання територіальних громад» передбачає дотримання принципів економічної ефективності та державної підтримки.

Поки що на словах ...Що стосується добровільності об'єднання громад, то вона задекларована лише в назві законопроекту. На практиці ж державні адміністрації будуть розробляти перспективні плани об'єднання громад за міністерськими методиками.

Питається: з якого дива адміністрації будуть вказувати, як жити місцевому самоврядуванню? Невже перестали діяти норми ст. 6 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», де говориться: «Добровільне об'єднання територіальних громад відбувається за рішенням місцевих референдумів відповідних територіальних громад сіл. Таке рішення є наданням згоди на створення спільних органів місцевого самоврядування, формування спільного бюджету, об'єднання комунального майна »?

Так, перестали діяти. Вилучено ці норми. Нишком із заключних положень викреслено і положення про місцевий референдум як єдиному інструменті вирішення питання про об'єднання громад. Думка людей нинішню владу не цікавить.
Так яка ж це «добровільність»? Громадські слухання, збори та інші просторікування про місцеву демократію - казочки для довірливих.
Звичайно, проблеми в адміністративно-територіальному пристрої існують. І шляхи їх вирішення лежать не тільки в площині ліквідації заскорузлого нинішнього територіального устрою та укрупненні сільських, селищних рад та районів, а, насамперед, у розвитку економіки, зайнятості населення, проведенні ефективної податкової та бюджетної реформ.
Механічне укрупнення місцевих рад та районів не призведе до їх автоматичної самодостатності, не вплине на підвищення якості соціально-управлінських послуг, що надаються населенню. Надання населеним пунктам певного статусу, по суті, нічого, крім назви і вивісок, не змінить і не забезпечить ніяких гарантій для здійснення місцевого самоврядування на якісно новому, відмінному, вищому функціональному рівні. Це не наблизить, а навпаки - віддалить владу від громадян, що згубно позначиться на мешканцях села, де повністю зруйнована соціальна, транспортна інфраструктура, немає елементарного сполучення між більшістю населених пунктів. Ідеологи проведення територіальної реформи кажуть, що сільські громади матимуть ті ж повноваження і ресурси, що і міста обласного значення. Але звідки у абсолютної більшості бідних громад і новоутворених укрупнених районів з'являться необхідні кошти при непрацюючій економіці? Ймовірно, шляхом додаткових податків з населення - на зразок оподаткування собачих будок або димових труб? Чергова маніловщина ...
Заманюючи до об'єднання пряником такої фінансової псевдомотиваціі і логіки, влада вкотре не хоче слухати людей, тому що боїться йти шляхом проведення місцевих референдумів, широко застосовуються в тій же Європі, яку нинішня влада так часто наводить у приклад.

Що буде після прийняття цього законопроекту? Настане час «кураторів» від місцевих адміністрацій, які, згідно з «перспективним планам», повинні за 3-4 місяці провести так звані громадські слухання, сходи громадян, звільнити працівників органів самоврядування та місцевих депутатів, які мають власну думку, і ліквідувати будь-який вплив районного рівня влади. А далі, запевняє влада, настане «суцільний рай» ...

Але «дурний Грицько» із сільської ради каже «розумним» дядькам з Києва, що практика побудови нашої держави показує: реформи, нав'язані згори і не підтримані людьми, закінчуються плачевно.

Було б логічно спочатку здійснити напрацювання законодавчої бази, проведення бюджетної, податкової та інших реформ, які по-справжньому поліпшать ситуацію в економіці України, забезпечать зростання рівня життя людей. А вже після цього готувати заходи в контексті згаданої реформи, яка обов'язково передбачала б проведення серйозних наукових досліджень та державно-правових експериментів і враховувала волевиявлення громад, як це визначено Конституцією України та ратифікованої парламентом Хартією місцевого самоврядування.

Територіальні громади наполягають на категоричній неприйнятність проведення на Україні широкомасштабної адміністративно - територіальної реформи. Реформування адміністративно - територіального устрою повинно базуватися на принципах дотримання Конституції і законів України та сприятиме покращенню стандартів життя, проведенню справжньої децентралізації, яка забезпечить реальні права і фінансові можливості органів місцевого самоврядування базового рівня.

Путивльський РК КПУ

Просмотров: 142 | Добавил: kpu-putivl | Рейтинг: 0.0/0